Wytrzymałość to klucz do sukcesu w tańcu

Zmęczenie może wpływać na twoje wyniki taneczne. Zmęczenie daje swe znaki nawet osobom wysportowanym. Wielu tancerzy ignoruje również zmęczenie umysłowe oraz emocjonalne. Ponadto wielu tancerzy, którzy podróżują na turnieje lub zawody muszą radzić sobie ze zmęczenie spowodowane podróżą. Wytrzymałość jest istotna podczas zawodów tanecznych. Rozważcie sobie te 9 sposobów, które zwiększą waszą wytrzymałość podczas treningu oraz turnieji tanecznych. Sposób w jaki się przygotowujesz przed zawodami jest dosyć istotny.

mem

Dbaj o odpowiednią ilości snu podczas podróży

  1. Wiele ludzi wstrzymuje się od snu, mając nadzieję, że im to pomoże zasnąć we właściwej porze w nowej strefie czasowej. W zasadzie jest to duży błąd. Postaraj się by podczas podróży uciąć krótką drzemkę. Wystarczy tylko zamknąć swoje oczy i pozwolić się zrelaksować. W pewnych chwilach jest to awykonalne, lecz to pozwoli Ci czuć się lepiej w nowej strefie czasowej.

  2. Podróżują w jednej strefie czasowej możemy odczuwać zmęczenie, które jest spowodowane odwodnieniem organizmu. Również zdarza nam się często nie jeść żadnego posiłku podczas podróży. By temu zaradzić powinieneś pić i jeść trochę więcej niż zazwyczaj.

  3. Twoje ciśnienie krwi obniża się ze względu na brak ruchu. Jest to jedna z przyczyn zmęczenia, które występuje podczas podróży. Kiedy nie śpisz lub odpoczywasz postaraj się poruszać na fotelu, którym siedzisz. Jeśli jest to możliwe pospaceruj w środku transportu którym podróżujesz.

mem

Zmęczenie psychiczne wpływa znacząco na naszą wytrzymałość

  1. Psychiczne zmęczenie może występować, kiedy produkty uboczne metabolizmu pojawiają się w mózgu oraz organizmie. Odpoczynek usuwa z ciała zbędne toksyny, oraz umożliwia neuronom w twoim mózgu oraz mięśniom zregenerować się. Prawidłowa suplementacja oraz odpowiednie nawodnienie organizmu również pozwala Ci w zwalczeniu zmęczenia spowodowanego podróżą.

  2. Zaopatruj swoje ciało w posiłki wysokowęglowodanowe oraz te, które zawierają witaminę B12 oraz aminokwasy. Przed każdymi zawodami postaraj się zjeść takie produkty jak orzechy, ryby, mięso i jajka. Posiłki przed każdymi zawodami powinny być lekkie oraz być spożywanej najpóźniej 2 godziny przed rozpoczęciem turnieju. Pamiętaj, by odpowiednio zbilansować swój posiłek, by podczas zawodów nie być przejedzonym oraz zmęczonym z powodu braku energii z pożywienia.

  3. Pamiętaj, by odpowiednio się nawodnić przed każdymi zawodami. Pij wodę lub izotoniki 1-2 godziny przed zawodami lub treningiem. Podczas dużego wysiłku ważne jest by pić 1,5L wody na godzinę.

  4. Unikaj picia alkoholu oraz palenia papierosów przed zawodami, bowiem zwiększają one stężenie toksyn w organizmie.

  5. Jedną z ważnych rzeczy, które nie jest wykonywana przez tancerzy jest rozgrzewka. Jest to kluczowy element, by unikać kontuzji oraz uzyskać lepszą sprawność ciała podczas zawodów. Podczas podróży niskie ciśnienie krwi, sprawia że mięśnie są słabo utlenione.

  6. Oddychaj głęboko. Płytki oddech zmniejsza ilość powietrza w organizmie, przez co czuje się bardziej zmęczony oraz zestresowany. Płytki oddech jest powszechnym zachowaniem, które jest niepożądane. Podczas treningu oddychaj głęboko przez nos lub wdychaj powietrze przez nos a wydychaj przez usta. Upewnij się że klatka piersiowa podczas oddechu uniosła się oraz opadła.

Komentarze

2015-08-27